Followers

Thursday, September 2, 2010

COUNTRY STYLE BEDROOM DESIGN..cuba lari dari imej putih yg biasa dikaitkan..

selamat meneruskan ibadah puasa yang semakin menghampiri penghujung ( cepatnya! ) dan selamat menyambut hari raya yang bakal tiba..



hari ni terfikir tentang susun atur bilik tidur utama..saya sangat suka " country style" ( gaya kampung??ha!ha! ..patutla pun..saya pun org kampung )..



kalau selak majalah atau menonton tv tempatan..sebut je country/english style..mesti perabot putih..lepas tu mesti bunga ros..memang le tema tu sinonim sangat ..tapi saya kurang gemar lah pulak!..ada semacam kurang keserasian kot di mata saya...



pada saya yang almost tak de ilmu dalam bidang interior design ni , bila sebut "country style" je, dalam kepala terbayang bunga-bungaan dan warna alam semulajadi yang digabungkan dengan begitu harmoni..nak cerita pun susah ..lebih senang saya ceritakan dengan gambar yang saya lampirkan di sini ...gambar-gambar yang mencuri perhatian saya

suka sangat dengan gaya ni..perabot berwarna ( saya lebih suka warna oak ) , pencahayaan yg baik,dinding dan langsir polos memberi suasana tenang dipadankan dgn cadar berbunga sarat dan carpet bercorak sederhana ..wow!..bila dah ada rumah utk settle down nanti , gaya ni pasti dipertimbangkan!

gaya ni pulak lebih segar dan sesuai untuk mengaktifkan mood !..pilihan kertas dinding ( hmm..saya tak berapa berminat kot! sebab suka tukar-tukar warna dinding ) dipadankan cadar yang agak bertentangan warnanya..tak sangka menarik juga!



..kalau punya rumah papan ( sekarang mahal giler nak buat rumah papan ! ) ..banyak yg saya bayangkan..sesapa yang ada rumah kampung tu, boleh je nak cuba mewahkan gaya bilik kita tu!..of course langsir , cadar dan warna dinding yang sesuai mampu men'transformasi'kan gaya biasa yang kita tengok kat rumah kampung..kengkadang bukan apa..lupa nak ambil kesah atau fikir tak mampu..boleh je sebenarnya ikut kemampuan yang ada..kena kreatif sikit je!..



haa!!! ni baru betul ! I LIKE !!..tiraikan katil tu , tiraikan tingkap-tingkap tu dengan warna lembut,tambah sofa cleopatra ,carpet yang gebu-gebu, gubahan bunga gaya inggeris ...perfect !



gaya ni sangat biasa..susun atur yang ada hampir di semua rumah kot!..pilihan cadar dan langsir je dah mampu menaikkan seri dan mengubah gaya bilik ni !..tak perlu perabot putih kan?


kalau takat ada katil besi je..tak yah la berangan...SAPA KATA??!!..boleh je jadi cantik ..kita yang buat dia..cadar tu buat sendiri pun boleh..mak saya dulu selalu buat selimut cam ni sebab banyak sangat kain perca ( biasalah tukang jahit ! )

..dan rajinkan sikit lagi..tukar cat , pilih warna yang kengkadang tak terfikir .., beli kain langsir yang murah pun tak pe tapi kreatif kan sikit masa menjahit tu , seragamkan dgn kusyen ( boleh buat sendiri gak! ) ..tak de masalah kan?!....sometimes..tak sangka kita mampu ubah gaya bilik kita dari biasa kepada luar biasa cam ni!
...cuma kengkadang masa dan alasan menjadi musuh utama kita.....he!he!...
ref. cadar gaya inggeris











2 comments:

Ogy said...

shantekkk suke g tgk...

pasal template blog tu..g upah org buat..ngee..g mana pandai nk buat coding2 ni...g bgtau dia warna apa g nak..g designkan bentuk semua..g bg kat dia...dia yg buat..g tau guna dh siap jele..ehehe

Harwaty Binti Abdul Wahab said...

..bagi org buatkan eh...hmm..menarik gak tu!