Followers

Thursday, May 5, 2011

GEMENTAR

Hari ni Radio HOT FM buat topik tentang "gementar"..kebelakangan ni saya memang selalu rasa gementar!!...mulanya rasa macam normal perasaan gementar ni tapi bila HOT FM buat topik ni ,saya rasa perasaan gementar saya ni terlalu istimewa utk saya coretkan di sini ..kalau umur saya panjang , lagi 2 tahun , 4 tahun , 6 tahun , 8 tahun , 10 tahun akan datang, saya boleh kembali melihat dan merasai perasaan saya pada ketika ini..

dengan tempoh yang masih "baby" melibatkan diri dalam perniagaan yang lebih serius , saya semakin gementar bila sesekali terselit enquiry yang saya anggap besar untuk scale saya dicelah2 enquiry utk product yang saya dah biasa.. dan ia semakin kerap dari hari ke hari ...kadang2 memerlukan saya buat homework berhari-hari tentang material & spec..sebelum dapat memulakan sourcing ....kadang2 exceed my limit...Alhamdulillah ,of course saya suka ! suka sangat ! rasa semangat yang berkobar-kobar ...tetapi agak gementar untuk memenuhi customer expectation ....saya akur , persaingan sangat sengit ..walaupun begitu , setakat ni saya merasa sangat yakin dengan hala tuju dan konsep yang saya bawa ..saya yakin , Allah membantu saya dan membuka jalan dan memudahkan urusan saya ..walaupun ada masa "tersedak" , itu saya anggap satu cabaran untuk membuat saya lebih berfikir dan terus berfikir dan terus berusaha sedaya upaya..tak de benda yang mudah..Saya tetap rasa bersyukur selagi saya diberi kekuatan , kesihatan , akal fikiran dan semangat untuk sentiasa mencabar diri melepasi had yang saya selesa..

juga semakin gementar kerana rutin hidup saya semakin berubah..berbeza dengan rutin semasa bekerja di pejabat ..berbeza dengan rutin sebagai surirumah sambil berniaga suka-suka..mampukan saya handle rutin ni?? saya letak tekad utk maintain hal ehwal keluarga seperti biasa dan dalam masa yg sama sangat sibuk merangka hala tuju dan mengurus biz yang baru je nak bertunas ni...terlalu banyak perkara yang perlu saya urus dalam masa yang sangat ketat ...kadang-kadang sangat mengah tetapi saya kembali semula kepada niat....kembali mengenang sokongan suami , anak2 dan keluarga ,kembali mengenang impian saya ...ia memberi saya kekuatan utk teguh kembali dan mengatasi segala rasa gementar dan membuang rasa tidak yakin yang kadangkala singgah di hati..saya mesti berusaha lebih gigih sehingga biz. saya ni bertapak kukuh dan saya boleh bernafas lega dan selesa..saya beri tempoh 2 tahun ...di mana kedudukan biz saya masa tu ye???...lagi 2 tahun , saya jawab.InsyaAllah!

No comments: